Scroll
Go to Top

Διαφήμιση στο Facebook. Λειτουργεί;

Journal Social Media

Sharing is caring!

110% NAI! Ας δούμε παρακάτω πως και γιατί;


Είναι πλέον κοινώς αποδεκτό ότι τα social media αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της επιχειρησιακής ανάπτυξης. Το να μην έχει μια επιχείρηση σήμερα παρουσία στα social media αυτόματα σημαίνει ότι χάνει πελάτες.

Γι’ αυτό ακόμη και τα πιο μικρά brands έχουν μπει στο διαδικτυακό τοπίο και προσπαθούν πάση θυσία να αξιοποιήσουν τις διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να πετύχουν το πολυπόθητο engagement έτσι ώστε να ενισχύσουν το reach και τα conversions- ιδίως στο Facebook. Παρόλα αυτά, δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που εμφανίζονται ακόμη διστακτικές ως προς την αποτελεσματικότητα των Facebook Ads.

Μόνο το τελευταίο τετράμηνο του 2019, το Facebook είχε πάνω από 2.7 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Προφανώς πρόκειται για το πιο δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο στον κόσμο, καθολικά αποδεκτό από πληθώρα δημογραφικών στοιχείων στην καταναλωτική αγορά, είτε σε προσωπικό, είτε σε επαγγελματικό επίπεδο.

Facebook Ads Diagram
Στο παραπάνω διάγραμμα βλέπουμε ξεκάθαρα γιατί η επιχείρησή σας πρέπει να επενδύσει στα Facebook Ads. Πόσο θα ενίσχυε αυτό το reach της επωνυμίας σας;

Όμως κατά πόσο τα Facebook Ads αποδίδουν στα αλήθεια;

Το πιο σημαντικό στη σημερινή εποχή είναι να κατανοήσει κάποιος πλήρως τη δυναμική που κρύβουν τα Facebook Ads και να τα αξιοποιήσει στο έπακρο. Κάθε επιτυχημένη στρατηγική στα social media προϋποθέτει οι δημοσιεύσεις σας να φτάνουν στα σωστά άτομα τη σωστή στιγμή.

Το κοινό που μπορεί να απευθυνθεί και να φτάσει κάποιος μέσω της πλατφόρμας του Facebook είναι πραγματικά τεράστιο. Το 62% των marketers όμως έχουν διαφορετική γνώμη. Πιστεύουν πως απλά πληρώνεις για να τρέχουν οι διαφημίσεις χωρίς ποτέ τελικά αυτές να φτάνουν στο κοινό-στόχο τους.

Μήπως τελικά έχουν δίκιο; Φυσικά και όχι και θα σας αποδείξω αμέσως το γιατί.

Η παρακάτω καμπάνια πρόσφατα οδήγησε σε αρκετά σημαντικά κέρδη για την επιχείρηση μέσα σε μόλις 8 μήνες.

Το 62% των marketers επομένως μάλλον δε γνωρίζουν ακόμη τις δυνατότητες των Facebook Ads αν χρησιμοποιηθούν σωστά. Το μόνο που πρέπει κανείς να κάνει είναι το να παρακολουθεί στενά τις αλλαγές στις τάσεις τις αγοράς. Έπειτα προσαρμόζουμε τις καμπάνιες μας σε αυτές τις τάσεις και αφήνουμε τα Facebook Ads να κάνουν την υπόλοιπη δουλειά.

Facebook Sales Diagram
Ρίξτε μια ματιά στο παραπάνω γράφημα. Είναι ξεκάθαρο ότι η καμπάνια απέδωσε. Λογικό, αν επενδύθηκαν τεράστια ποσά, θα σκεφτείτε.

Κι όμως!

Δείτε τώρα ένα screenshot με πωλήσεις που προκύπτουν από τις αγορές που έγιναν σε website και το κόστος ανά conversion…

Facebook advertising conversion cost

Το μυστικό κρύβεται στη σοφή στόχευση. Δημιουργήθηκαν διαφορετικές καμπάνιες για διαφορετικά τμήματα του κοινού και γι’ αυτό βλέπουμε αυτά τα αποτελέσματα.

Όμως, η στόχευση από μόνη της δεν αρκεί. Πρέπει πρώτα να γνωρίσει κανείς πραγματικά τον «ιδανικό» πελάτη. Όσα περισσότερα μαθαίνουμε για εκείνον τόσο πιο εύκολα θα δημιουργήσουμε την κατάλληλη για αυτόν καμπάνια.

Επενδύστε χρόνο στο να μάθετε τους πελάτες σας. Από πού έρχονται; Ποια τα ενδιαφέροντά τους; Τί πυροδοτεί την αγορά τους; Αν αυτό γίνει σωστά το υψηλό ROI είναι απλά μονόδρομος.

Εκτός από τα γενικά δημογραφικά χαρακτηριστικά, σχεδιάστε καμπάνιες που δημιουργούν micro και macro conversions βασισμένα στο αν ο πελάτης βρίσκεται σε διαδικασία αγοράς.

Το παν είναι η δημιουργία υπεραξίας για τον πελάτη. Αφουγκραστείτε τις ανάγκες τους χωρίς να πιέζετε άμεσα για πώληση. Όταν οι καμπάνιες που σχεδιάζετε έχουν να προσφέρουν κάτι που έχει αξία για τους πελάτες σας τη δεδομένη στιγμή, θα έρθουν αυτόματα και οι πωλήσεις.

Αυτό οδηγεί σε ένα εμφανώς μεγαλύτερο ρυθμό αύξησης του engagement στις καμπάνιες, οι οποίες μπορεί να στοχεύουν στην ενίσχυση μιας δημοσίευσης με την οποία οι πελάτες εμφανίζουν τη μεγαλύτερη διαδραστικότητα ή απλώς στην προώθηση της σελίδας σας σε στοχευμένα κοινά.

Με απλά λόγια, στην ερώτηση για το αν τα Facebook Ads είναι τελικά αποτελεσματικά ή όχι, η απάντηση είναι ένα αδιαμφισβήτητο ΝΑΙ.

Πριν όμως μπούμε στα άδυτα των Facebook Ads, μήπως πρώτα να καταλάβουμε;

Πως λειτουργούν τα Facebook Ads;

Πολλές νεοεισερχόμενες επιχειρήσεις στο χώρο των social media marketing αμφισβητούν τη δύναμη των Facebook Ads. Συνεχώς αναρωτιούνται αν θα είναι αποτελεσματικές για την αγορά ή το προϊόν τους. Γι’ αυτό καλό θα ήταν να το διαπιστώσετε μόνοι σας πριν τη διεξαγωγή μιας καμπάνιας διαφήμισης.

Σχεδόν το 30% των marketers δυσκολεύεται να εντοπίσει τη διαφορά μεταξύ του paid search και των paid social campaigns. Και πιστέψτε με. Το 30% είναι ένα μεγάλο ποσοστό. Η εξήγηση είναι αρκετά απλή: Ενώ το paid search βοηθά το κοινό- στόχο σας να βρει την επιχείρησή σας, τα paid social media campaigns βοηθούν την επιχείρησή σας να βρει πιθανούς πελάτες.

Το Facebook advertising κάνει το τελευταίο. Σας βοηθά να φτάσετε σε στοχευμένους υποψήφιους και ήδη υπάρχοντες πελάτες. Σας βοηθά να στοχεύσετε συγκεκριμένα τμήματα του κοινού που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Κάτι το οποίο μεταφράζεται τελικά σε περισσότερες πωλήσεις.

Με τόσο τεράστιο όγκο δεδομένων σχετικά με τις καθημερινές δραστηριότητες των χρηστών, το επίπεδο στόχευσης που προσφέρει το Facebook είναι πραγματικά εκτός ανταγωνισμού.

Το πρώτο βήμα που χρειάζεται να κάνετε ως διαφημιστές, είναι να προσδιορίσετε το στόχο της καμπάνιας σας.

Θέλετε να…

  • Αυξήσετε το relevant traffic στο site σας;
  • Παράγετε περισσότερα leads;
  • Ενθαρρύνετε τους χρήστες να είναι διαδραστικοί με τη σελίδα σας;
  • Διασφαλίσετε περισσότερες πωλήσεις;
  • Αυξήσετε το reach της επωνυμίας σας;

Όσο πιο ξεκάθαροι είστε με το στόχο σας, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχετε. Μπορεί να θέλετε να τρέξετε μία διαφήμιση ή να πειραματιστείτε με πολλαπλούς στόχους έτσι ώστε να καταλάβετε τι σας αποφέρει το μεγαλύτερο ROI.

Η δυνατότητα της ομαδοποίησης του κοινού που προσφέρει το Facebook, σας δίνει τη δυνατότητα να προσδιορίσετε το προφίλ του ιδανικού σας πελάτη. Το Facebook στη συνέχεια δείχνει τις διαφημίσεις σας σε χρήστες των οποίων τα χαρακτηριστικά συμπίπτουν με αυτά που εσείς προσδιορίσατε. Άρα αυτοί οι χρήστες εμφανίζουν τον τύπο συμπεριφοράς που εσείς επιθυμείτε.

Όλα εξαρτώνται από το πόσο καλά κατανοείτε τους πελάτες σας και πόσο ικανοί είστε να συμπεριλάβετε αποτελεσματικά αυτά τα δεδομένα στις διαφημίσεις σας. Επιπλέον, ο τύπος της καμπάνιας που επιλέγετε επηρεάζει και τα αποτελέσματα που θα έχετε. Ίσως θα ήταν σοφό να αναθέσετε αυτό το δύσκολο έργο σε μία εταιρεία που εξειδικεύεται στο social media marketing.

Επανερχόμαστε στην ερώτηση για το αν τα Facebook Ads είναι αποτελεσματικά.
Δε μπορεί να υπάρχει μια γενική απάντηση, καθώς οι διαφημίσεις εξαρτώνται από παράγοντες όπως:

  • Τι προσφέρει η επιχείρησή σας
  • Την αγορά στην οποία βρίσκεστε
  • Το συγκεκριμένο κοινό που στοχεύετε
  • Τους στόχους που έχετε θέσει για την καμπάνια
Facebook marketing objectives
Facebook Marketing Objectives

Ας δούμε τώρα τους διαφορετικούς τύπους των Facebook Ads που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την επιχείρησή σας και το σκοπό που αυτοί επιτελούν.

1. Τα Likes

Ο πρώτος τύπος διαφήμισης στοχεύει στην ενίσχυση του οργανικού reach της σελίδας σας. Ο στόχος αυτής της καμπάνιας είναι να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας και των υπηρεσιών σας. Να ενθαρρύνει το κοινό- στόχο σας να κάνει like στο Facebook έτσι ώστε να μαθαίνει συνεχώς τα νέα σας.

Οι περισσότεροι χρήστες είναι δεκτικοί σε αυτόν τον τύπο διαφήμισης. Το υψηλό engagement δίνει στους marketers την ευκαιρία να στοχεύσουν αυτό το κοινό σωστά. Μπορούν, για παράδειγμα, να δημιουργήσουν lead nurturing campaigns με σχετικό περιεχόμενο.

Suggested Page Example

2. Enagagement Ads

Αυτές οι διαφημίσεις βοηθούν στη στόχευση των ήδη υπαρχόντων χρηστών και μπορεί να οδηγήσει σε εμπλοκή των χρηστών με μία δραστηριότητα στο website σας ή μέσω ενός app. Θα μπορούσατε να επωφεληθείτε από αυτές τια διαφημίσεις για να αναδείξετε καινούρια προϊόντα ή χαρακτηριστικά ή απλά να γνωστοποιήσετε μια προσφορά που θα οδηγήσει τους χρήστες σας να εμπλακούν με το app ή το website σας για ακόμη μια φορά.

Επομένως, αυτός ο τύπος των διαφημίσεων αποσκοπεί στο να παραμείνουν οι υπάρχοντες πελάτες σας αφοσιωμένοι. Συμβάλλει στη διατήρηση μιας πιστής κοινότητας που συνεχίζει να νιώθει συνδεδεμένη με την επωνυμία σας.

Facebook Enagagement Ads

3. Προώθηση των δημοσιεύσεων

Όλοι ξέρουμε πως στα social media κάποιες δημοσιεύσεις απλώς αποδίδουν καλύτερα από άλλες. Καθώς οδηγούνται κάποια άτομα στη σελίδα σας, θα παρατηρήσετε ότι εμφανίζουν μεγαλύτερη διαδραστικότητα με ορισμένες δημοσιεύσεις. Αυτή είναι η ευκαιρία σας να στοχεύσετε περισσότερους πελάτες που ανήκουν σε αυτό το τμήμα. Επίσης, αυτό θα οδηγήσει και σε περισσότερα likes στη σελίδα σας. Με ένα σμπάρο δυο τριγώνια!

Post Promotion Ads

4. Acquisition Ads

Ένας από τους πρωταρχικούς στόχους των περισσότερων επιχειρήσεων και εφαρμογών είναι η απόκτηση περισσότερων χρηστών ή πελατών. Ενώ τα engagement Ads επαναστοχεύουν τους ήδη υπάρχοντες χρήστες, τα acquisition Ads φέρνουν νέους χρήστες/πελάτες στην επιχείρησή σας.

Αυτές οι διαφημίσεις μπορεί να είναι…

  1. App install Ads
  2. Lead generation Ads
  3. Product/service promotion Ads.

Suggested App Example

5. Brand Awareness

Μερικές φορές, ο καλύτερος τρόπος για να αποσπάσετε περισσότερα conversions είναι πολύ απλά το να σας μάθουν περισσότεροι άνθρωποι. Με τα Facebook Ads μπορείτε να ενισχύσετε την παρουσία της επωνυμίας σας. Βασική προϋπόθεση: να έχετε μοναδικό και σχετικό περιεχόμενο που σας καθιστά αυθεντία του κλάδου σας.

Αυτές οι καμπάνιες δεν πρέπει να εστιάζουν στο τι πρεσβεύει η επωνυμία σας. Αντ’ αυτού πρέπει να δίνουν λόγους στον πελάτη για να συνδεθεί μαζί της.

Brand awareness growth

6. Localized Ads

Κι ενώ μερικές καμπάνιες στοχεύουν στην παγκόσμια αναγνώριση της επωνυμίας τους, υπάρχουν και άλλες που περιορίζονται σε στόχους που αφορούν μία συγκεκριμένη περιοχή. Αυτές οι καμπάνιες επιτυγχάνονται χρησιμοποιώντας τη γεωγραφική περιοχή των πελατών σας και τη στόχευσή τους με προσαρμοσμένες προσφορές, έτσι ώστε να επιτευχθεί υψηλή σχετικότητα. Θα μπορούσαν για παράδειγμα να υποκινούν την επίσκεψη στο κατάστημα, ή να γνωστοποιούν μια προσφορά για αγορά ενός προϊόντος σε μια συγκεκριμένη περιοχή.

Το προσωποποιημένο marketing που προσφέρουν αυτές οι καμπάνιες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ενισχυθεί το brand recall value καθώς και τα conversions.

Localized Ad Example

7. Website Conversions

Παρόλο που οι περισσότερες καμπάνιες έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του traffic στο website, υπάρχουν και τα website conversion Ads, που είναι κάτι διαφορετικό. Πρόκειται για πολύ ειδικές διαφημίσεις που στοχεύουν πολύ συγκεκριμένα. Εν συντομία, υποκινούν τους επισκέπτες σε μια πολύ συγκεκριμένη ενέργεια σε μια συγκεκριμένη σελίδα του website σας.

Προκειμένου να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτές τις διαφημίσεις, θα μπορούσατε να πειραματιστείτε με διαφορετικές ενέργειες. Για παράδειγμα αντί να χρησιμοποιήσετε το «μάθετε περισσότερα», κατευθύνετε τους χρήστες σας σε μια σελίδα όπου χρειάζεται να κάνουν εγγραφή για το newsletter ή μπορούν να δοκιμάσουν δωρεάν το προϊόν.

Website Conversion Example

8. Website Clicks

Αν είστε νέος στον κλάδο και τώρα ξεκινάτε να προσεγγίζετε τους πελάτες σας, οι website click campaigns είναι ο καλύτερός σας σύμμαχος.

Αυτές οι καμπάνιες επικεντρώνονται σε κάτι πολύ συγκεκριμένο: να οδηγήσουν σε traffic στο website σας. Θα μπορούσατε να οδηγήσετε το traffic στο blog σας, στην εταιρική σελίδα σας, στη σελίδα με τις πωλήσεις κ.ο.κ. το νόημα είναι να επιτρέψετε στους πελάτες να ανακαλύψουν αυτά που προσφέρετε, αντί να τους πιέσετε για ένα άμεσο conversion.

Website Clicks Ads

Οι επιχειρήσεις που έχουν να προσφέρουν διαφορετικά πράγματα μπορούν να αξιοποιήσουν carousel ads για να αυξήσουν το traffic σε διαφορετικά links. Μια εξίσου καλή ιδέα είναι η χρήση canvas ads που μοιράζονται την ιστορία του that brand με τους πελάτες προκαλώντας τους έτσι το ενδιαφέρον να επισκεφτούν το website για να μάθουν περισσότερα.

Canvas ad example

9. Προώθηση

Το διαδραστικό περιεχόμενο είναι αυτό που αποδίδει καλύτερα στο Facebook. Η προώθηση των events και η ενθάρρυνση του κοινού-στόχου σας να συμμετέχει είναι ένας πολύ καλός τρόπος να αναδείξετε την αξία που προσφέρετε και να ξεκινήσετε διάλογο, χωρίς να φαίνεται ότι το κίνητρό σας είναι η πώληση.

Προσοχή! Χρειάζεται να παραμείνετε στοχευμένοι για να επιτύχετε μεγάλη συμμετοχή. Μη στριμώξετε τα πάντα σε ένα event promotion, γιατί θα δώσετε την αίσθηση ότι είστε απελπισμένοι και το κοινό σας θα μπουχτίσει από αυτόν το βομβαρδισμό πληροφοριών.

Event Promotion

10. Offer Promotions

Κάθε επιχείρηση αναζητά την ευκαιρία να αλληλεπιδράσει με τους πελάτες της και να αναδείξει την αξία που μπορεί να τους παρέχει. Γι΄αυτό και πολλά brands κάνουν προωθητικές ενέργειες όπως προσφορές και ειδικές εκπτώσεις σχεδιασμένες για να προσελκύουν το κοινό-στόχο τους.

Είτε προσφέρετε κάτι δωρεάν όπως ένα απλό upgrade για ένα ebook είτε απλά ένα εκπτωτικό κουπόνι για την πρώτη αγορά, αυτός ο τύπος διαφημίσεων θα σας βοηθήσει να ξεχωρίσετε από την πληθώρα περιεχομένου με την οποία βομβαρδίζεται συνεχώς ο χρήστης. Το μόνο που χρειάζεται να διαβεβαιώσετε είναι η εμφάνιση της διαφήμισής σας που σαφώς πρέπει να είναι ελκυστική για τον ιδανικό σας πελάτη.

Offer promotional ads

11. Lead Generation Ads

Το γενικότερο νόημα όσον αφορά το online lead generation είναι να οδηγηθούν οι χρήστες σε ένα landing page μέσω μιας ψηφιακής διαφήμισης και να παρακινηθούν να συμπληρώσουν μια φόρμα με τα στοιχεία επικοινωνίας τους. Όμως, με τα Facebook lead Ads, το παιχνίδι παίζεται αλλιώς. Τώρα οι marketers έχουν την ευκαιρία να μειώσουν τη μετακίνηση από μια διαφήμιση σε ένα landing page. Κάτι που είναι πραγματικά τεράστιο.

Αν ακόμη αναρωτιέστε για το αν λειτουργούν τα Facebook Ads ρίξτε μια ματιά στο παρακάτω screenshot.

Facebook lead generation ad campaigns

Τα Facebook lead generation ad campaigns σας επιτρέπουν να συλλέξετε τις πληροφορίες ενός χρήστη, χωρίς αυτός να είναι αναγκασμένος να εγκαταλείψει την πλατφόρμα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του lead generation τόσο για τις B2B όσο και για τις B2C επιχειρήσεις.

Facebook mobile ads

Αφού επιλέξετε το στόχο της καμπάνιας σας και τον τύπο της διαφήμισής σας, ήρθε η ώρα να εστιάσετε στο πως θα μεγιστοποιήσετε την αποτελεσματικότητα.


Κάνοντας τα Facebook Ads αποτελεσματικά

Έχοντας τρέξει καμπάνιες που έχουν αποδώσει καλά τόσο σε B2B όσο και B2C αγορές και έχοντας πειραματιστεί με διαφορετικά formats, γνωρίζουμε καλά ποιες είναι οι καλύτερες πρακτικές. Μη διστάσετε να τις κλέψετε αν επιθυμείτε να βελτιστοποιήσετε τις διαφημίσεις σας για μέγιστα αποτελέσματα στον οικονομικό σας προϋπολογισμό και αν επιτέλους θέλετε να διώξετε τη σκέψη που σας ταλανίζει: «λειτουργούν τα Facebook Ads»;

1. Στοχεύστε στους ήδη υπάρχοντες πελάτες σας

Η απόκτηση ενός νέου πελάτη κοστίζει 10 φορές περισσότερο από τη δέσμευση ενός παλιού. Οπότε, γιατί να σπαταλάτε το διαφημιστικό σας προϋπολογισμό για να έχετε clicks από cold traffic όταν μπορείτε να τον χρησιμοποιήσετε για να ενισχύσετε αυτά που ήδη έχετε στο Facebook;

Οι υφιστάμενοι πελάτες σας είναι πολύ πιο πιθανό να ανταποκριθούν θετικά σε μια διαφήμιση. Εφόσον ήδη ξέρουν τι προσφέρετε, τα ποσοστά της συμμετοχής και του engagement είναι κατά πολύ μεγαλύτερα, που είναι σαφώς προτιμότερο από το να στοχεύσετε νέους χρήστες που δε γνωρίζουν πολλά για εσάς και τα προϊόντα σας.

Οπότε, μπορείτε πολύ απλά να εκτοξεύσετε την αναγνωρισιμότητά σας αξιοποιώντας τους πιστούς σας πελάτες.

2. Πραγματοποιήσετε split testing στις διαφημίσεις σας

Δεν αντιδρούν όλοι στην ίδια διαφήμιση με τον τρόπο που θέλετε. Κάποιος μπορεί να κάνει engage με αυτήν, ενώ κάποιος άλλος μπορεί να κάνει μόνο like στη δημοσίευση. Οι υπόλοιπoι μπορεί να τη μοιραστούν στους κύκλους τους. Κι αυτό είναι που καθιστά το split testing σημαντικό.

Ανεξάρτητα από τους στόχους της διαφήμισης, θα έπρεπε να πραγματοποιήσετε A/B testing στα ακόλουθα στοιχεία για να δείτε σε ποια ανταποκρίνεται περισσότερο το κοινό σας:

  • Τίτλος διαφήμισης
  • Γραφικό διαφήμισης
  • Περιεχόμενο διαφήμισης (long form and short form)
  • Τύπος διαφήμισης (carousel, single image, videos, canvas)

Το split testing στο Facebook σας βοηθά να προσδιορίσετε ποια διαφήμιση αποδίδει περισσότερο στο κοινό που έχετε στοχεύσει. Έτσι, μπορείτε να εστιάσετε στην ενίσχυση της διαφήμισης που σας φέρνει τα περισσότερα conversions, που είναι σαφώς καλύτερο από το να τρέξετε πολλαπλές αποτυχημένες καμπάνιες τη μία μετά την άλλη.

Split Testing Diagram

3. Split Test Ad Targeting

Εκτός από το format και τη δοκιμή των διαφημίσεών σας, ένας ακόμη τρόπος για να ανιχνεύσετε την αγορά είναι να διαφοροποιήσετε τη στόχευση ακόμη και ελάχιστα. Αλλάξτε τη θέση της διαφήμισης, το bid που έχετε θέσει, τα δημογραφικά στοιχεία ή τη συμπεριφορά. Γενικά σκεφτείτε κάθε πιθανή διαφοροποίηση που θα μπορούσε να υπάρξει στο τμήμα που στοχεύετε και πειραματιστείτε όσο περισσότερο μπορείτε.

Πραγματοποιείστε Α/Β testing στα ακόλουθα:

  • Δημογραφικά στοιχεία κοινού
  • Στόχευση με βάση κοινωνικά και συμπεριφορικά χαρακτηριστικά
  • Bidding strategy
  • Bidding rate
  • Θέση διαφήμισης

Ad Placements Diagram

Όπως είναι εμφανές και παραπάνω, με αυτόν τον τρόπο θα μπορείτε να προσδιορίσετε ποιο ad set φέρνει τα καλύτερα conversions και ποια είναι τα δημογραφικά στοιχεία και η στρατηγική που κάνουν τη διαφορά.

4. Δημιουργήστε ένα προσαρμοσμένο κοινό

Η στόχευση με το Facebook είναι πράγματι ό,τι καλύτερο όταν προσπαθείτε να προσδιορίσετε το κοινό σας. Αλλά όταν υπάρχουν δισεκατομμύρια χρήστες πώς μπορείτε να ξεχωρίσετε αυτούς που όντως ενδιαφέρονται για αυτά που προσφέρει η επιχείρησή σας;

Εγκαθιστώντας το Facebook pixel στο site σας, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο κοινό βάση προηγούμενης κινητικότητας στο website σας. Αυτό σας επιτρέπει να δημιουργήσετε και ένα παρόμοιο κοινό στο Facebook, επιτρέποντάς σας να φτάσετε αυτόματα σε πελάτες που είναι πιο πιθανό να αλληλεπιδράσουν με εσάς. Κατ’ επέκταση αυτό οδηγεί σε αύξηση του αριθμού των conversions για μία διαφήμιση.

Ξέρατε ότι οι περισσότεροι online marketers συμφωνούν ότι το 2019, η στόχευση του κοινού έχει αναχθεί σε έναν από τους καλύτερους τρόπους για να προκληθούν conversions; Δημιουργήστε τμήματα κοινού στο Facebook για να χτίσετε περιεχόμενο προσαρμοσμένο στα ενδιαφέροντα του κάθε τμήματος. Όσο πιο λεπτομερή τα δεδομένα για τα τμήματα του κοινού, τόσο μεγαλύτερη και η πιθανότητα για engagement και τελικά για conversions.

5. Επαναστοχεύστε για να πετύχετε leads

Αντί να προσπαθείτε να πετύχετε leads στο Facebook με μια νέα καμπάνια, γιατί να μην επαναστοχεύσετε τους επισκέπτες του ιστοτόπου σας; Μια επίσκεψη στο website σας αποτελεί μια ξεκάθαρη ένδειξη του ενδιαφέροντος του πελάτη για όσα προσφέρετε. Γιατί λοιπόν να χάσετε την ευκαιρία να τον μετατρέψετε σε lead;

Θα μπορούσατε να προσφέρετε μια αναβάθμιση ή μια ειδική προσφορά σε όσους έχουν επισκεφτεί το website σας. Επιπλέον, αυτές οι διαφημίσεις βελτιώνουν το brand recall value, ενισχύοντας έτσι εκθετικά τα ποσοστά του conversion και του engagement.

6. Δημιουργήστε μια drip campaign για το Facebook

Ποιος είπε ότι οι Drip Campaigns είναι μόνο για τα emails; Μπορείτε να δημιουργήσετε διαφημίσεις επαναστόχευσης με τρόπο που να ενισχύουν τους επισκέπτες της σελίδας σας και τους μετατρέπει σε leads με τη βοήθεια ενός πολύτιμου περιεχομένου.

Δημιουργήστε διαφορετικές διαφημίσεις σε καθορισμένα χρονικά πλαίσια. Προωθήστε διαφορετικό περιεχόμενο στους επισκέπτες με βάση τα όσα έχουν ήδη δει ή και αλληλεπιδράσει. Για παράδειγμα μπορείτε να προσφέρετε ΔΩΡΕΑΝ ένα ebook με περιεχόμενο βάσει των ενδιαφερόντων του συγκεκριμένου κοινού.

Η μεγαλύτερη ποικιλία και διαφοροποίηση οδηγεί σε μεγαλύτερα ποσοστά conversions και χαμηλότερα κόστη. Τελεία. Και παύλα.

ebook offer example

7. Χρησιμοποιείστε λίγο -ή καθόλου- κείμενο στο γραφικό της διαφήμισής σας

Έχετε μήπως παρατηρήσει ότι ακόμη και οι πιο κολοσσιαίες επιχειρήσεις όπως το Spotify χρησιμοποιούν εικόνες υψηλής ανάλυσης που σχετίζονται με την καμπάνια τους χωρίς καθόλου κείμενο;

Μεταξύ των Social Media Marketers ο κανόνας του 20% στο κείμενο είναι πλέον ένα κοινό μυστικό. Όσο λιγότερο το κείμενο, τόσο μεγαλύτερο το reach της καμπάνιας σας. Οπότε όταν πραγματοποιείτε A/B testing φροντίστε μία από τις καμπάνιες σας να μην περιλαμβάνει καθόλου κείμενο.

Minimal Text Ad

8. Δημιουργήστε «ομάδες» δεδομένων

Αν δε χρησιμοποιείτε τη λειτουργία προσωποποιημένου κοινού στο Facebook, αφιερώστε χρόνο στη δημιουργία του σωστού κοινού χρησιμοποιώντας στιβάδες δεδομένων. Μη συμπεριλάβετε απλώς προφανή δημογραφικά στοιχεία του κοινού- στόχου σας. Γιατί αυτό ακριβώς κάνουν και οι ανταγωνιστές σας.

Ψάξτε για δεδομένα για αυτά με τα οποία αλληλεπιδρούν. Tην εκπαίδευση, τη θέση εργασίας τους, τις συσκευές που χρησιμοποιούν, αυτά που πυροδοτούν τις αγορές τους κ.α.

Μπορεί η διεύρυνση της στόχευσης των διαφημίσεων να οδηγεί σε αύξηση του reach, όμως αυτή η προσέγγιση της συγκεκριμενοποίησης είναι που φέρνει καλύτερα conversions.

9. Συμπεριλάβετε τις θετικές εντυπώσεις των πελατών σας στην εξωστρέφεια του Brand σας

Κάτι που πολλές επιχειρήσεις δεν κάνουν συχνά, είναι να χρησιμοποιούν τις μαρτυρίες των ικανοποιημένων πελατών τους στις καμπάνιες τους.

Εάν θέλετε οι πελάτες σας να πιστέψουν ότι θα κάνετε όσα υποσχεθήκατε, τότε οι μαρτυρίες άλλων πελατών καθίστανται επιτακτικές. Γιατί δεν υπάρχει καλύτερος υποστηρικτής για εσάς από έναν ευτυχισμένο πελάτη σας. Μπορείτε απλώς να δείξετε αριθμητικά δεδομένα – αποτελέσματα από εκείνους που βοηθήσατε να πετύχουν τους στόχους τους.

Θα μπορούσατε να κάνετε μια απλή καμπάνια έτσι ώστε να γνωστοποιήσετε στο κοινό σας την αξία που έχει για αυτό το προϊόν ή η υπηρεσία σας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε μαρτυρίες πελατών που κατευθύνουν τους χρήστες στα δικά σας case studies.

case study examle

10. Δώστε έμφαση στο συναίσθημα

Εάν θέλετε οι άνθρωποι να αλληλεπιδρούν με την επιχείρησή σας, «βουτήξτε» στην ψυχολογία τους και πυροδοτείστε τους συναισθήματα που θα τους παρακινήσουν να πραγματοποιήσουν μια δράση.

Αντί λοιπόν να εξυμνείτε την αξία του προϊόντος σας, εστιάστε καλύτερα σε κάτι που αιχμαλωτίζει τα συναισθήματά τους. Το πιο πιθανό είναι να αναζητήσουν τη λύση που χρειάζονται από εσάς!

Emotion Ad Example

Συμπέρασμα για το αν λειτουργεί η διαφήμιση μέσω Facebook


Τώρα πλέον γνωρίζετε την απάντηση στο αν τα Facebook Ads όντως λειτουργούν. Ξεκάθαρα ναι και χωρίς το παραμικρό ίχνος αμφιβολίας.

Εάν οι καμπάνιες σας δεν αποδίδουν μέχρι τώρα, ήρθε η ώρα να επαναπροσδιορίσετε τη στρατηγική της διαφήμισής σας. Επανεξετάστε τους στόχους σας, το ποιους στοχεύετε και με ποια προσέγγιση και φυσικά βουτήξτε στα άδυτα του ψυχισμού του κοινού σας μέχρις ότου το καταλάβετε πραγματικά.

Θα λέγαμε εδώ με μεγάλη βεβαιότητα και κάτι ακόμα:

Για να σας εμπιστευθεί το κοινό σας πρέπει πρώτα να το εμπιστευθείτε εσείς!

Τέλος, παραμείνετε όσο πιο δημιουργικοί γίνεται. Γιατί μετά τη μονοτονία έρχεται και η βαρεμάρα. Και η βαρεμάρα, ως γνωστόν σκοτώνει τα conversions. Και αυτό σίγουρα δεν το θέλετε.