Share it!
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ WEB DESIGN Vol.1
Πώς το σωστό Web Design μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας.
Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, χρειάζεται λιγότερο από δύο δέκατα του δευτερολέπτου για έναν online επισκέπτη, να σχηματίσει γνώμη για την εταιρεία σας. Αυτό σημαίνει πως ο σχεδιασμός της ιστοσελίδας σας πρέπει να μπορεί να διασφαλίσει πως ένας επισκέπτης θα σχηματίσει την κατάλληλη γνώμη για την εταιρεία ώστε να μετατραπεί σε εν δυνάμει πελάτης και δεν θα ψάξει για εναλλακτικές λύσεις.
Παρακάτω θα δείτε 6 βασικές προϋποθέσεις που επιβάλλεται να ισχύουν για κάθε επαγγελματικό ιστότοπο.
Πάμε λοιπόν:
1. ΠΛΟΗΓΗΣΗ
Η εύκολη και γρήγορη πλοήγηση στην ιστοσελίδα σας, θα οικοδομήσει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στην σκέψη του πελάτη. Την στιγμή που ανοίγει η αρχική σελίδα μίας ιστοσελίδας, πρέπει να παρουσιάζει στον πελάτη μια πληθώρα σύντομων πληροφοριών για την εταιρεία σας, ώστε να προσφέρει την αίσθηση πως η ιστοσελίδα δεν έχει τίποτα να κρύψει. Φροντίστε ώστε να υπάρχουν στοιχεία για κάθε δραστηριότητα της εταιρείας σας. Αυτό θα κάνει τον επισκέπτη να την εξερευνήσει ολόκληρη.
Επίσης πέρα της γρήγορης και εύκολης πλοήγησης, η αισθητική προσέγγιση πρέπει να είναι δημιουργική. Αποφεύγοντας ανεπιθύμητες υπερβολές και κοινοτυπίες στον σχεδιασμό και διατηρώντας σύγχρονα μοτίβα, δίνετε την δυνατότητα ευχάριστης πλοήγησης και μεγιστοποιείτε την εμπιστοσύνη του καταναλωτή.
2. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΙΚΟΝΑ
Οι επισκέπτες προσελκύονται κατά κύριο λόγο από οπτικά ερεθίσματα.
Και τα μεγάλα οπτικά ερεθίσματα προσελκύουν περισσότερο κόσμο. Εφόσον χρησιμοποιείτε στην αρχική σας σελίδα κάποια κεντρική εικόνα, βεβαιωθείτε πως τα μάτια του επισκέπτη κατευθύνονται προς ένα ενιαίο σημείο εστίασης.
Στην συνέχεια, γίνεται πολύ ευκολότερο να καθοδηγήσετε τον επισκέπτη προς τα call-to-action σημεία. Η κεντρική εικόνα πρέπει να είναι ξεκάθαρη, να ακολουθεί συγκεκριμένη και ευδιάκριτη χρωματική παλέτα και να έχει διαχειριστεί κατάλληλα ώστε να βελτιστοποιηθεί ο χρόνος μεταφόρτωσης.
3. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ
Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας πρέπει να είναι προσαρμοσμένο για τον υποψήφιο πελάτη σας. Δεν έχει νόημα να να εστιάσετε αποκλειστικά στα επιτεύγματα της εταιρείας σας. Ο στόχος σας θα πρέπει να είναι να δείξετε στους υποψήφιους πελάτες σας πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε να επιτύχουν τους στόχους τους.
Ο τρόπος με τον οποίο θα επικοινωνήσει η ιστοσελίδας σας, πρέπει να προσαρμοσμένος πάνω στα ποιοτικά κριτήρια της προσωπικότητας των πελατών που επιθυμείτε. Η εστίαση θα γίνει πάνω στον έναν αναγνώστη και όχι στο πλήθος.
Επίσης είναι σημαντικό το περιεχόμενο να είναι σύντομο και περιεκτικό. Έρευνες έχουν δείξει πως το 49% των χρηστών διαβάζει κείμενα με 111 και κάτω λέξεις πάρα το 28% που διαβάζει εν τέλει διαβάζει κείμενα με 593 λέξεις. Καθ’ αυτό τον τρόπο, μακρηγορώντας μπορεί να χαθούν ποιοτικές ευκαιρίες για να επικοινωνήσουμε με υποψήφιους πελάτες.
4. ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ / ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ
Οι δημοφιλείς δημοσιεύσεις για μία ιστοσελίδα, είναι ότι είναι ο Lionel Messi για μία διαφήμιση της Adidas. Αν έχετε μία ιστοσελίδα έντονης διάδρασης με τους χρήστες (blog, newsportal, e-shop) είναι πάντα καλό να δείχνετε τι συστήνουν οι υπόλοιποι χρήστες. Λειτουργεί ως «προσφορά» από πραγματικούς χρήστες.
Επίσης, οι πρόσφατες δημοσιεύσεις έχουν σημασία να προβάλλονται, καθώς είναι σημαντικό οι χρήστες να γνωρίζουν τα τελευταία νέα/θέσεις σας και να μπορούν να σχηματίσουν, συνδυαστικά, μία ολοκληρωμένη άποψη για το τι προσφέρετε.
Μία μελέτη πάνω στην περίπτωση της ιστοσελίδας Guitar Pro Tabs, έδειξε πως και μόνο η προσθήκη και μόνο προσφάτων και δημοφιλών δημοσιεύσεων, διπλασίασε τις εμφανίσεις τους στην μηχανή αναζήτησης Google. Οι πρόσφατες δημοσιεύσεις βοηθούν πολύ των γρήγορο ευρετηριασμό των πιο πρόσφατων σελίδων από την Google.
5. SHARE BUTTONS
Προσθέστε κουμπιά κοινής χρήσης για τις σελίδες μεσών κοινωνικών δικτύωσης. Αυτό διασφαλίζει πως οι επισκέπτες σας είναι σε θέση να εκφράζουν τις απόψεις τους σχετικά με την εταιρεία σας άμεσα. Επίσης σας δίνει την δυνατότητα να παρακολουθείτε τι λέει ο κόσμος για εσάς.
Ο επισκέπτης αναμένει να δει share buttons στα προϊόντα/άρθρα/νέα σας. Η ύπαρξη τους δεν προσθέτει κάποιο bonus, αλλά η παράληψη τους σίγουρα αφαίρει.
6. ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ
Να θυμάστε πως ο ανθρώπινος εγκέφαλος παρατηρεί το ασυνήθιστό. Πέρα από την λειτουργεία της ιστοσελίδας σας, ο αισθητικός τρόπος με τον οποίο η ιστοσελίδας θα επικοινωνήσει, πρέπει να είναι εναρμονισμένος με αυτό που θέλετε να εκφράσετε.
Οι γραμμές, τα σχήματα, τα χρώματα δημιουργούν διαθέσεις και οφείλουν να συνεργήσουν με τέτοιο τρόπο ώστε να προκαλέσουν το κατάλληλο αίσθημα που η εταιρεία επιθυμεί να αντιληφθεί ο υποψήφιος πελάτης της.
Μία ιστοσελίδα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί αποκλειστικά από την λειτουργικότητα ή την αισθητική της μόνο. Είναι ένα σύνολο και μόνο έτσι πρέπει να την αντιληφθείτε. Σκεφτείτε την ιστοσελίδα σας σαν ένα άτομο. Είναι το άτομο αυτό ντυμένο καλά; Έχει σωστούς τρόπους; Μπορείτε να επικοινωνήσετε; Ταιριάζετε;
Η ιστοσελίδα πρέπει να τα διαθέτει αυτά ώστε να κερδίσει τις πρώτες εντυπώσεις, αλλά και να τις διατηρήσει. Κάθε στοιχείο στην ιστοσελίδα σας, θα πρέπει να έχει ξεκάθαρο λόγο ύπαρξης εκεί, ώστε να προσφέρει στον χρήστη, τις απαραίτητες και κατάλληλες πληροφορίες που χρειάζεται προκειμένου να εξελιχθεί σε πελάτη.