Share it!
Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το λογότυπο δεν είναι απλά και μόνον ένα σύμβολο. Αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οπτικής επικοινωνίας και αντανακλά την ταυτότητα μιας εταιρείας. Για τον λόγο αυτό και πίσω από τα πιο εμβληματικά και αναγνωρίσιμα λογότυπα κρύβεται αρκετή μελέτη, παρόλο που οπτικά μπορεί να φαίνονται απλά. Άλλωστε, συχνά, η απλότητα είναι το κλειδί για την επιτυχία τους.
Ποια είναι όμως τα στοιχεία ενός logo που θα σας βοηθήσουν να ξεχωρίσετε σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον; Η επιλογή σωστών fonts ,σε συνδυασμό με το μέγεθος, το χρώμα και τα γραφικά, είναι στοιχεία ζωτικής σημασίας για ένα λογότυπο.
Κάθε font μπορεί να επικοινωνήσει μια συγκεκριμένη προσωπικότητα και τόνο – γι ‘αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό να ακολουθήσετε κάτι που αντιπροσωπεύει τέλεια την ταυτότητα της μάρκας σας. Ορισμένα Brands χρησιμοποιούν γνωστές και εγκεκριμένες γραμματοσειρές, όπως Helvetica, Arial και Gotham, ενώ άλλες δημιουργούν μοναδικές γραμματοσειρές, οι οποίες -συχνά- βασίζονται ή εμπνέονται από κλασικές γραμματοσειρές.
Ο Ιταλός γραφίστας (logo guru), Emanuele Abrate, μέσω του λογαριασμού του στο Instagram μας παρουσιάζει τις γραμματοσειρές που επέλεξαν ορισμένα από τα πιο φημισμένα Brands του πλανήτη απλά, αντικαθιστώντας τα ονόματα στα logos με γραμματοσειρές.
#1
Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει καλή ή κακή γραμματοσειρά – εξαρτάται πάντα από την ιστορία που θέλουμε να πούμε μέσα από ένα λογότυπο.
Η κίνησή του αυτή όπως ο ίδιος λέει ο ίδιος ο Abrate, βασίστηκε σε αναζητήσεις που έγιναν από πολλούς επαγγελματίες.
«Η ιδέα ήρθε αυθόρμητα παρατηρώντας τις πιο συχνές ερωτήσεις των graphic designers. Παρατήρησα ότι οι περισσότεροι, κοιτάζοντας ένα λογότυπο αναρωτιούνται ποια γραμματοσειρά χρησιμοποιήθηκε. Έτσι αποφάσισα να δημιουργήσω ένα έργο που θα απαντούσε σε αυτήν την ερώτηση με απλό και άμεσο τρόπο», δήλωσε ο καλλιτέχνης.
#2
#3
Τα πιο διάσημα λογότυπα χρησιμοποιούν μοναδική (custom) τυπογραφία (σχεδιασμένη από το μηδέν ή από αναπροσαρμογή μιας ήδη υπάρχουσας γραμματοσειράς). Ο στόχος του -όπως αναφέρει- ήταν να μάθει ποια γραμματοσειρά χρησιμοποιήθηκε αρχικά για την δημιουργία ενός λογοτύπου ώστε μετά να την τροποποιήσει για να φτάσει στο τελικό αποτέλεσμα. Χρησιμοποίησε δε πολλά εργαλεία προσπαθώντας να είναι όσο πιο ακριβής γίνεται.
Δεν τα κατάφερε και άσχημα!?
? Διαβάστε επίσης: Χρειάζομαι λογότυπο. Τι πρέπει να ξέρω για την ταυτότητα του Brand μου
#4
#5
Ο κύριος στόχος του “Logofonts” (που έχει 45.1Κ ακόλουθους στο Instagram), είναι να δείξει πώς μια τυπογραφική επιλογή μπορεί να είναι εξαιρετικά καθοριστική κατά το σχεδιασμό ενός λογότυπου.
«Η γραμματοσειρά είναι πολύ σημαντική επειδή οι τυπογραφικές φόρμες είναι σε θέση να προκαλέσουν συναισθηματικές αποκρίσεις στον παρατηρητή και μπορούν να αντιπροσωπεύσουν ένα ιδιαίτερα διακριτό στοιχείο σε ένα logo: σκεφτείτε, για παράδειγμα, το λογότυπο της Coca-Cola ή το λογότυπο Instagram».
#6
#7
Για όλους όσους πιστεύουν ότι η χρήση μόνο γραμματοσειράς στο λογότυπό τους δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις, ο Abrate λέει ότι το θέμα δεν είναι τόσο εύκολο όσο φαίνεται.
Υπάρχουν μερικές βασικές συμβουλές για το πώς να επιλέξετε την τέλεια γραμματοσειρά που να αντιπροσωπεύει τον τόνο της εταιρείας σας.
Σε μια από τις αναρτήσεις του στο Instagram, ο Abrate διερευνά τη σημασία των χρωμάτων και της τυπογραφίας στα λογότυπα που, ακόμη και χωρίς τη χρήση εικόνων όπου φαίνεται πως μόνο μέσω μιας γραμματοσειράς μπορούν να μεταφέρουν μηνύματα και συναισθήματα.
«Θέλετε να εκφράσετε την πολυτέλεια; Τότε καλύτερα μια γραμματοσειρά serif ή elegant script. Θέλετε να εκφράσετε την καινοτομία; Τότε, η sans serif και η ουδέτερη τυπογραφία μπορεί να είναι η σωστή επιλογή».
Ο Abrate λέει ότι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει ένα brand κατά την επιλογή της σωστής γραμματοσειράς για ένα logo είναι το να βασίζεται αποκλειστικά στη δική του άποψη ή να ακολουθεί το γούστο των πελατών: «Λατρεύω τη Futura, αλλά όταν σχεδιάζω, αφήνω τις προσωπικές μου προτιμήσεις στην άκρη για χάρη του concept που θέλω να ενισχύσω».
#8
#9
#10
#11
#12
#13
#14
#15
#16
#17
#18
#19
#20
#21
#22
#23
#24
#25
#26
#27
#28
#29
#30