Share it!
Πολλοί ειδικοί είχαν προβλέψει από το 2020 πως το TikTok θα γινόταν το πλέον σημαντικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Δεν είχαν άδικο. Για το 2023 όμως οι προβλέψεις εκτινάσσονται και τελικά φαίνεται πως…
…το κινεζικό Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης δεν ήρθε απλά για να μείνει. Ήρθε για να γίνει ο «Βασιλιάς».
Μια σειρά από νέα χαρακτηριστικά και εργαλεία που ενσωματώθηκαν στο μέσο στο 2022 υποδηλώνουν πως το TikTok δεν θέλει απλά να είναι ένα ακόμα κοινωνικό δίκτυο.
Θέλει να είναι το νούμερο ένα δίκτυο για επιχειρήσεις, brands και επαγγελματίες.
Το TikTok γνωστό σε όλους μας για την καινοτομία (μην ξεχνάμε πως η νέα μορφή βίντεο αποτέλεσε έμπνευση για τα Reels του «κραταιού» Instagram της Meta και τα Shorts του YouTube) κυκλοφόρησε μέσα στη χρονιά, 7 νέες λειτουργίες άμεσα εμπνευσμένες από άλλα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης.
Ας δούμε επιγραμματικά ποιες είναι αυτές οι 7 λειτουργίες:
- TikTok Now (εμπνευσμένο από το BeReal). Σεπτέμβριος 2022
- Photo Mode (Carousels). Οκτώβριος 2022
- TikTok Stories (εμπνευσμένο από IG Stories). Ιούλιος 2022
- Search Ads (Google Search ads σε beta testing). Μάρτιος 2022
- TikTok Music (τύπου Spotify σε teaser μόνο). Οκτώβριος 2022
- 10 minutes videos (ανταγωνίζεται το YouTube ευθέως). Φεβρουάριος 2022
- Συνεργασία με Shopify και Woocomerce και εικασίες για νέα συνεργασία με εφαρμογή Podcast
Κατά συνέπεια το TikTok βρίσκεται σε μια διαρκή προσπάθεια να γίνει η «Σούπερ Εφαρμογή» (ο Elon Musk πρόλαβε να το πει μετά την εξαγορά του Twitter αλλά το TikTok φαίνεται να το υλοποιεί).
Μια «Σούπερ Εφαρμογή» λοιπόν η οποία προσπαθεί (επιτυχημένα προς το παρόν) να πάει σε άλλο επίπεδο την έννοια του «All-In-One». Περιλαμβάνει δηλαδή, Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης, Ανταλλαγή Μηνυμάτων, Υπηρεσίες, Πληρωμές και τελικά οτιδήποτε άλλο κάνουν οι χρήστες χρησιμοποιώντας όλες τις άλλες πλατφόρμες μαζί.
Αξιοσημείωτο είναι επίσης, πως το TikTok, δεν αρκείται μόνο στον ψηφιακό κόσμο. Κάνει κινήσεις και στον μη ψηφιακό με τις φήμες να φουντώνουν πως η κινεζική εταιρεία κατασκευάζει κέντρα εκπλήρωσης στο Σιάτλ και στο Λος Άντζελες στην προσπάθειά της να κοιτάξει ευθέως κατάματα την Amazon στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Πολλά τα στοιχήματα λοιπόν. Θα πετύχει σε όλα; Γιατί όχι; Η πορεία του TikTok δείχνει ξέφρενη αλλά και πολύ οργανωμένη στρατηγικά.
Τι λένε οι αριθμοί:
Από το τρίτο τρίμηνο (Q3) του 2022 έχει διευρύνει τη βάση των χρηστών του κατά πολύ:
1,023 δισεκατομμύρια ενεργοί χρήστες.
Σταθερά η Νο 1 εφαρμογή όσον αφορά τον χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες και το γενικό θετικό συναίσθημα.
- Οι χρήστες ξοδεύουν περί τα 95 λεπτά/ήμερα στο TikTok (#1)
- Οι χρήστες ξοδεύουν περί τις 23.6 ώρες/μήνα στο TikTok (#1)
- To 78,6% των χρηστών χρησιμοποιούν το TikTok για να αναζητήσουν αστείο ή διασκεδαστικό περιεχόμενο (#1) και τέλος,
- Σύμφωνα με τη Google (Google Trends) το ενδιαφέρον για διαφήμιση μέσω TikTok έχει αυξηθεί κατά 1,125% από το 2020

Τα έσοδα από τις διαφημίσεις στο TikTok αυξάνονται τόσο γρήγορα που μέχρι το 2024 λέγεται πως θα ανταγωνίζονται εκείνα του YouTube και της Meta.
Τι σημαίνει τώρα όλο αυτό;
Σημαίνει απλά πως αν η επιχείρησή σας είναι ακόμα εκτός TikTok μάλλον πρέπει να αρχίσετε να σκέφτεστε σοβαρά το ενδεχόμενο της εισόδου της (και) σε αυτό το μέσο.
Πως ξεκινάμε;
- Ανοίξτε λογαριασμό για το Brand σας στο TikTok
- Ξεκινήστε να εξοικειώνεστε με την πλατφόρμα και να παίρνετε ιδέες από τον ανταγωνισμό (ή και όχι εάν είστε δημιουργικοί)
- Αρχίστε να σκέφτεστε μια Στρατηγική Μάρκετινγκ για το μέσο τέτοια ώστε, να ταιριάζει στην κουλτούρα του Brand σας αλλά και στο ίδιο το μέσο (ακούγεται δύσκολο αλλά δεν είναι).
- Ζητήστε τη βοήθεια των ειδικών για να κάνετε το επόμενο βήμα σας. Οι ειδικοί θα σας βοηθήσουν να προγραμματίζετε σωστά τις αναρτήσεις σας αλλά και να μάθετε να διαβάζετε σωστά τις μετρήσεις που θα προκύψουν έτσι ώστε ο κόπος σας να αποδίδει.
- Εξερευνήστε τις διαφημίσεις στο TikTok (αναζητήστε πληροφορίες στο ίδιο το μέσο ή…στη Google) ή απλά επικοινωνήστε μαζί μας!
Συνεχίζεται…