TiKTok. Ήρθε για να μείνει; Τι πρέπει να ξέρουμε; - PROWEB
Scroll
Go to Top

TiKTok. Ήρθε για να μείνει; Τι πρέπει να ξέρουμε;

Social Media Web Trends

To 2018, μια νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης κάνει θραύση στα Social Media. Το όνομα αυτής: TikTok. Έκτοτε, πολλά έχουν συμβεί.

Share it!

To 2018, μια νέα πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης κάνει θραύση στα Social Media. Το όνομα αυτής: TikTok

Έκτοτε, πολλά έχουν συμβεί.

Για παράδειγμα, η Washington Post προσέλαβε έναν ειδικό για την εφαρμογή του TikTok.

Σύμφωνα με το The Verge, ο Justin Bieber «επιθυμεί διακαώς» το νέο του single “Yummy” να γίνει viral στο TikTok.

Από τον Snoop Dogg μέχρι τη Reese Witherspoon, όλοι οι διάσημοι έχουν ανοίξει λογαριασμούς.

Και όπως είναι φυσικό -όπως δηλαδή γίνεται πάντα σε ότι πετυχαίνει- ήρθαν και οι διαφημίσεις στην πλατφόρμα.

Οι έφηβοι βρήκαν αρχικά τη νέα τους τρέλα στο TikTok. Και καθώς στη διαφήμιση δεν υπάρχουν φραγμοί, οι Chipotle, Nike, Skittles, Fenty Beauty, Pepsi και Universal Pictures αποτελούν μερικά μόνο από τα brands που έχουν ήδη δελεαστεί από την επιτυχία της TikTok  .

Μήπως τελικά είναι καιρός η εταιρεία σας να ξεκινήσει TikTok μάρκετινγκ; Για να δείτε αν είναι κατάλληλο για την επιχείρησή σας, σας παραθέτουμε ορισμένα στοιχεία για να γνωρίσετε την νέα πλατφόρμα που πραγματικά… ήρθε για να μείνει. 😎

@eliottbrownMy Grandpa’s smile at the end ???##tiktok♬ Ymca – Party City

Τί είναι το TikTok; 👀

Το TikTok είναι ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης για αναρτήσεις βίντεο μικρής διάρκειας σε κινητά. Κατά κάποιο τρόπο είναι μια μικρότερη έκδοση του YouTube, με videos που κυμαίνονται από πέντε έως 60 δευτερόλεπτα αλλά YouTube «παντρεμένο» με Instagram 😳.

Οι δημιουργοί έχουν πρόσβαση σε μια συλλογή φίλτρων και εφέ, καθώς και μια τεράστια μουσική βιβλιοθήκη.

Οι αναρτήσεις στο TikTok έχουν υψηλή και «κολλητική» απήχηση και αυτό έχει μετατρέψει την εφαρμογή σε κάτι προσοδοφόρο. Το καλύτερο παράδειγμα αυτού είναι το Old Town Road του Lil Nas X. Έφτασε περίπου 67 εκατομμύρια plays στο TikTok και το single έφτασε στο #1 στο Billboard Hot 100, όπου έμεινε για ρεκόρ 17 εβδομάδων.😱

Όπως κάθε άλλο κοινωνικό δίκτυο, το TikTok διαθέτει μια σειρά από influencers και memes που αξιοποιούν views, likes, comments, shares κλπ. Υπάρχουν πάρα πολλά «αστέρια» – περσόνες στο TikTok που μετράνε τους οπαδούς τους σε δεκάδες εκατομμύρια – οι περισσότεροι από τους οποίους δεν είναι καν διασημότητες.

Αλλά το πιο σημαντικό εργαλείο για την άμεση επιτυχία του TikTok είναι ο αλγόριθμος του, ο οποίος χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) για να κάνει εξατομικευμένες συστάσεις για τους θεατές. Η ροή των video παίζει αμέσως όταν ανοίξει η εφαρμογή, απορροφώντας αμέσως τους θεατές.

O ιδρυτής του Facebook, Mark Zuckerberg, επεσήμανε:

«Σκέφτομαι το TikTok σαν να ήταν το Explore for stories».

Το TikTok θέτει την ανακάλυψη περιεχομένου στο επίκεντρο της εμπειρίας της – κάτι που επιτρέπει στα videos να αποκτήσουν δημοτικότητα τόσο γρήγορα.

Μια σύντομη ιστορία για το TikTok

Στην Κίνα, το TikTok είναι γνωστό ως Douyin. Ο πρόδρομος του TikTok, το Douyin ξεκίνησε από το ByteDance, την πιο επικερδή startup στον κόσμο το 2016. Το TikTok έκανε το ντεμπούτο του στο εξωτερικό το 2018 όταν συγχωνεύθηκε με το Musical.ly.

Η επιτυχία του TikTok, όπως ήταν φυσικό, συνοδεύτηκε από διαμάχες. Η εφαρμογή απαγορεύτηκε για λίγους μήνες από τους νομοθέτες στην Ινδία πέρυσι, οι οποίοι ανέφεραν ως λόγους πολιτισμική υποβάθμιση και ρητό περιεχόμενο.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου επέβαλε πρόστιμο ύψους 5,7 εκατομμυρίων δολαρίων για την παραβίαση του νόμου περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής των παιδιών. Οι ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια οδήγησαν την κυβέρνηση των ΗΠΑ να ξεκινήσει μια επισκόπηση εθνικής ασφάλειας της εφαρμογής, ενώ οι κατηγορίες λογοκρισίας έχουν δεχτεί κριτική από νομοθέτες και ανταγωνιστές.

Το TikTok έχει νέο ανταγωνισμό το 2020. Το Byte, ένας νέος αντίπαλος του TikTok, έφτασε στην κορυφή του app store της Apple στις 24 Ιανουαρίου. Και η Google μόλις μπήκε στο παιχνίδι του short-form video με το Tangi. Στην Ασία, το Kuaishou που υποστηρίζεται από την Tencent κερδίζει δημοτικότητα, ενώ και το Kwai, είναι δημοφιλές στη Βραζιλία. Και φυσικά, το Facebook και το Instagram θα προσπαθήσουν φέτος να φτάσουν στο TikTok.

Πώς λειτουργεί το TikTok;

Οι έφηβοι έχουν καταλάβει πώς δουλεύει TikTok εδώ και πολύ καιρό. Αλλά εξακολουθεί να μπερδεύει τους millennials και τους Baby Boomers.

👉 Δείτε παρακάτω πώς λειτουργεί η εφαρμογή TikTok.

 

Τι μπορείτε να κάνετε στο TikTok;

• Μπορείτε να παρακολουθήσετε και να δημιουργήσετε videos: Τα videos αποτελούν κεντρικό στοιχείο της εμπειρίας του TikTok.

Μπορούν να μεταφορτωθούν ή να δημιουργηθούν στην εφαρμογή με διακοπή και έναρξη ηχογράφησης, χρονοδιακόπτες και άλλα εργαλεία.

Το live streaming (ο COVID-19 έκανε αυτές τις υπηρεσίες επιτακτικές) είναι επίσης μια επιλογή.

Οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν visual filters, time effects, split screens, green screens, transitions, stickers, GIFs, emoji και πολλά άλλα.

Εδώ είναι το πιο δημοφιλές αποτέλεσμα, το ζουμ προσώπου, σε δράση:

@eliottbrown

My Grandpa’s smile at the end 😭😭😭#tiktok

♬ Ymca – Party City

👉 Προσθέστε μουσική

Η εκτεταμένη μουσική βιβλιοθήκη του TikTok και η ενσωμάτωση με την Apple Music είναι οι λόγοι που κάνουν την εφαρμογή ξεχωριστή σε σχέση με τις άλλες social media πλατφόρμες. Οι δημιουργοί μπορούν να προσθέτουν, να κάνουν remix, να αποθηκεύουν και να ανακαλύπτουν τραγούδια και ήχους μέσω playlists, videos και πολλά άλλα.

👉 Αλληλεπιδράστε

Οι χρήστες του TikTok μπορούν να ακολουθήσουν λογαριασμούς που τους αρέσουν και να κάνουν καρδιές, comments ή shares σε videos που απολαμβάνουν. Τα videos, τα hashtags, οι ήχοι και τα εφέ μπορούν να προστεθούν στην ενότητα «Αγαπημένα» του χρήστη.

👉 Ανακαλύψτε

Η ροή «Ανακαλύψτε» αφορά τα hashtags, αλλά οι χρήστες μπορούν επίσης να αναζητήσουν λέξεις-κλειδιά, users, videos και ηχητικά εφέ. Οι χρήστες μπορούν να προσθέσουν φίλους αναζητώντας το όνομα χρήστη τους ή σαρώνοντας το μοναδικό TikCode τους.

👉 Εξερευνήστε profiles

Τα TikTok profiles δείχνουν μια σειρά από follows και followers, καθώς και ένα σύνολο του αριθμού καρδιών που έχει λάβει ένας χρήστης. Όπως και στο Twitter και το Instagram, στους επίσημους λογαριασμούς δίνονται μπλε checkmarks.

👉 «Παίξτε» με εικονικά νομίσματα

Τα νομίσματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παροχή εικονικών δώρων στο TikTok. Όταν ένας χρήστης τα αγοράζει, μπορούν να μετατραπούν σε diamonds ή emojis. Τα diamonds μπορούν να ανταλλαγούν με μετρητά. Οι τιμές για νομίσματα ξεκινούν από $ 1,39 για 100 και φτάνουν τα $ 139,00 για 10.000.

@calebnatale

How to make money on Tik Tok. Wait till the end 💰😁 #backatwork #fyp #handgestures

♬ Yummy – Justin Bieber

 

Πώς χρησιμοποιούν συνήθως οι χρήστες το TikTok;

Η χρήση του TikTok δεν υπόκειται σε συγκεκριμένους κανόνες. Ναι. Υπάρχει lip syncing, χορός, αστεία memes και γάτες … πολλές γάτες. Αλλά, δεν υπάρχει καμία μυστική συνταγή επιτυχίας.

Παρακάτω θα δείτε μερικά στοιχεία της πλατφόρμας που θα σας κάνουν τη ζωή λίγο πιο εύκολη.

👉 TikTok Trends

Γνωστά και ως TikTok Challenges, αυτά τα memes συνήθως περιλαμβάνουν ένα δημοφιλές τραγούδι ή hashtag. Τα trending τραγούδια και τα hashtags, όπως #ButHaveYouSeen και #HowToAdult, δίνουν οδηγίες στους χρήστες να επιχειρούν χορευτικές κινήσεις ή να δημιουργούν τις δικές τους παραλλαγές σε ένα θέμα.

@otb

If you had a magic suitcase where would you go!? stopmotionme #tiktoktravel #foryou #uk

♬ Crystal Dolphin – Engelwood

 

👉 TikTok Duets

Τα duets επιτρέπουν στους χρήστες να δοκιμάσουν το video ενός άλλου χρήστη ή/και να συμμετέχουν σε αυτό. Τα duets έχουν χρησιμοποιηθεί ακόμα και από «πρώτα ονόματα» για remixes, spoofs και πολλά άλλα. Καλλιτέχνες όπως η Lizzo, η Camila Cabello και η Tove Lo χρησιμοποίησαν τη μορφή για να κάνουν promo singles και να συνδεθούν με τους fans τους.

@derekhough

Hey everybody, How do you use this thing! #duet with @itsundos

♬ original sound – zach

 

👉 Cringe Videos

Αυτά τα videos έχουν σκοπό να ξαφνιάσουν περίεργα το κοινό. Συχνά αστεία και -σχεδόν- πάντα ενοχλητικά, είναι ο τύπος video που θα σας κάνει να μην ξεκολλάτε. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο καταλήγουν συχνά στα YouTube compilations.

Every Trump bot account from TikTokCringe

 

👉 React Videos

Οι YouTubers πρωτοστάτησαν όσον αφορά στην αλληλεπίδραση, αλλά οι TikTokers την τελειοποίησαν.

Κάτω από την επιλογή κοινής χρήσης ενός video, οι χρήστες μπορούν να επιλέξουν το React. Μπορούν να καταγράψουν την αντίδρασή τους ενώ το βίντεο παίζει και να τοποθετήσουν όπου θέλουν το overlay video, ώστε να παίζει παράλληλα με το πρωτότυπο.

React Videos μπορούν να χρησιμοποιηθούν και από μεγάλες ομάδες χρηστών, όπως βλέπουμε παρακάτω:

  • Οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να απενεργοποιούν τα Duets και τα Reacts όταν μοιράζονται videos.
@justethanyeet

#react to @fathoodbitch

♬ original sound – MOVEMENT

 

👉 Cross-platform sharing

Τα TikTok memes δε μένουν μόνο στο TikTok. Σε πολλές περιπτώσεις, οι χρήστες μοιράζονται το περιεχόμενό τους σε άλλα κοινωνικά δίκτυα όπως το Twitter, το Pinterest, το Snapchat και το Instagram. Έχει ενσωματωθεί η κοινή χρήση σε αυτές τις εφαρμογές και σε άλλες. Υπάρχουν περισσότερα από 32 εκατομμύρια αναρτήσεις με το hashtag #TikTok στο Instagram. Σε πολλές περιπτώσεις, τα captions μπορούν να προσθέσουν ένα νέο layer σε ένα ήδη υπάρχον TikTok meme.

 

Τα videos του TikTok με τη μεγαλύτερη απήχηση μπορεί να δείχνουν ότι φανταστεί κανείς. Πραγματικά όμως ότι φανταστεί! Από ένα σωληνάριο οδοντόκρεμας που «σκάει» στο πρόσωπο κάποιου μέχρι καισαρική τομή σε ελέφαντα.

Δημογραφικά και στατιστικά στοιχεία του TikTok

Οι μετρήσεις του TikTok είναι δύσκολο να εντοπιστούν όπως συμβαίνει με άλλες πλατφόρμες. Παρακάτω συλλέξαμε κάποια βασικά metrics για εκείνους που θέλουν να εμβαθύνουν σε στατιστικό ή ακόμα και -λίγο- πολιτικό επίπεδο:

Γενικά στατιστικά TikTok

• Το TikTok είναι το έκτο μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο τώρα
• Η εφαρμογή TikTok έχει μέχρι σήμερα 1,65 δισεκατομμύρια λήψεις
• Το TikTok εγκαταστάθηκε περισσότερο από 738 εκατομμύρια φορές το 2019, καθιστώντας το το δεύτερο app της χρονιάς σε downloads, με το Whatsapp να αποτελεί το μόνο που το ξεπερνά
• Σύμφωνα με το Sensor Tower, το τέταρτο τρίμηνο του 2019 ήταν το καλύτερο τρίμηνο του TikTok, με 219 εκατομμύρια app installs.
• Tα έσοδα από την αγορά εφαρμογών της TikTok ξεπέρασαν τα 50 εκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2019. To Sensor Tower εκτιμάται ότι προσεγγίζει τα 87 εκατομμύρια δολάρια. Για λόγους σύγκρισης, την ίδια περίοδο το Snapchat κέρδισε 561 εκατομμύρια δολάρια.

Source: Digital 2020

Στατιστικά χρήσης TikTok

• Το TikTok διαθέτει 800 εκατομμύρια ενεργά μηνιαίους χρήστες, εκ των οποίων 500 εκατομμύρια είναι στην Κίνα
• Το Douyin, η κινεζική έκδοση του TikTok, έχει 400 εκατομμύρια ημερήσιους ενεργούς χρήστες, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ByteDance. Συγκριτικά, το Snapchat ανέφερε 218 εκατομμύρια παγκόσμιες DAUs για το τέταρτο τρίμηνο του 2019
• Σύμφωνα με έγγραφα της εταιρείας, ο μέσος χρήστης ανοίγει το TikTok περισσότερες από 8 φορές την ημέρα
• Το 52% των χρηστών του TikTok μπορεί να κατηγοριοποιηθεί ως status seekers, σύμφωνα με έρευνα του Global Web Index

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση της ByteDance, στην Κίνα:

• 14,89 εκατομμύρια videos με περιεχόμενο που σχετίζεται με τη γνώση μοιράστηκαν στην εφαρμογή πέρυσι
• 24,18 εκατομμύρια videos που χρησιμοποιούν το φίλτρο “baby”, έλαβαν 210 εκατομμύρια likes
• 3.265 εκατομμύρια videos χρησιμοποιώντας το φίλτρο “γήρανσης”, έλαβαν 1.02 δισεκατομμύρια likes

TikTok δημογραφικά στοιχεία

Ινδία

• Παρά την σύντομη απαγόρευση πέρυσι, η Ινδία οδήγησε τις αγορές με 323 εκατομμύρια συσκευές εγκατάστασης το 2019, αντιπροσωπεύοντας το 44% των παγκόσμιων εγκαταστάσεων, όπως αναφέρει το Sensor Tower
• Υπάρχουν περισσότεροι από 120 εκατομμύρια ενεργοί χρήστες μηνιαίως στην Ινδία από τον Ιούνιο του 2019

Κίνα

• 500 εκατομμύρια μηνιαίων ενεργών χρηστών της TikTok παγκόσμιως βρίσκονται στην Κίνα
• Οι Κινέζοι χρήστες δαπάνησαν περισσότερο από τριπλάσιο ποσό σε σχέση με το ποσό που δαπάνησαν οι χρηστες των ΗΠΑ το 2019
• Το TikTok είναι πιο δημοφιλές στις παλαιότερες γενιές της Κίνας σε σύγκριση με άλλα μέρη. Σύμφωνα με έρευνα του Global Web Index, το 60% των χρηστών του TikTok είναι ηλικίας 25-44 ετών

Ηνωμένες Πολιτείες

• Σύμφωνα με την TikTok, υπάρχουν 30 εκατομμύρια μηνιαίοι ενεργοί χρήστες στις ΗΠΑ
• Με 46 εκατομμύρια εγκαταστάσεις της εφαρμογής πέρυσι, οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσώπευαν το 6% των παγκόσμιων λήψεων
• Οι Αμερικανοί χρήστες δαπανούν κατά μέσο όρο 46 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή, πραγματοποιώντας συνολικά 37 δισεκατομμύρια προβολές videos το μήνα.
• Το 34% των καθημερινών ενεργών χρηστών στις Η.Π.Α. καταγράφει videos σε καθημερινή βάση
• Η μεγαλύτερη ηλικιακή ομάδα του TikTok στις ΗΠΑ είναι ηλικίας 18-24 ετών, που αντιπροσωπεύει το 42%. Ακολουθεί η ομάδα που περιλαμβάνει παιδιά ηλικίας 13-17 ετών σε ποσοστό 27%.
• Στις Η.Π.Α. τα άτομα ηλικίας 13-26 ετών είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν το TikTok όπως χρησιμοποιούν το Facebook και το Twitter
• Περίπου το 60% των χρηστών στις ΗΠΑ είναι γυναίκες, έναντι 40% ανδρών

Βρετανία

• Η Βρετανία ακολουθεί την Κίνα και τις Ηνωμένες Πολιτείες στις δαπάνες για το TikTok, αντιπροσωπεύοντας το 2% με 4,2 εκατομμύρια δολάρια
Τα διαφημιστικά στοιχεία για το TikTok
• Το μέσο κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (CPM) είναι $10

Πώς να χρησιμοποιήσετε το TikTok για επαγγελματικούς σκοπούς

Πέρυσι, το TikTok εισήγαγε μια πλατφόρμα διαφημίσεων για διαφημιζόμενους.

Branded hashtag challenge

Μέχρι στιγμής, τα branded hashtag challenges φαίνεται να είναι η πιο δημοφιλής προσέγγιση για τα εμπορικά σήματα στο TikTok. Αρκετοί μουσικοί και εταιρείες όπως η NFL, η Sunsilk και η Universal Pictures έχουν τρέξει καμπάνιες.

Αυτές οι καμπάνιες ενθαρρύνουν τους χρήστες να δημιουργούν videos γύρω από ένα συγκεκριμένο hashtag, συχνά χρησιμοποιώντας ένα συγκεκριμένο τραγούδι ή ένα σύνολο χορευτικών κινήσεων. Όπως επισημαίνει το TikTok, η ικανότητα αυτών των προκλήσεων να γίνονται viral, ίσως είναι ο λόγος που προτιμώνται: το 35% των χρηστών έχει συμμετάσχει σε τουλάχιστον μία πρόκληση.

Περίπου το 16% όλων των videos στην πλατφόρμα συνδέονται με hashtag challenges.

Καμπάνιες όπως το #SwagStepChallenge της Pepsi έχουν διαρρεύσει επίσης στο Twitter και στο YouTube.

 

 

To μέλλον του TikTok;

Προμηνύεται λαμπρό. Εδώ βοηθάει πολύ και ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ με το μένος που τον καταλαμβάνει κάθε φορά που αναφέρεται στην πλατφόρμα!

Παρ’ όλα αυτά η ιστορία λέει πως  ένα  μέσο κοινωνικής δικτύωσης όταν γνωρίζει καθολική απήχηση τότε σίγουρα ήρθε για να μείνει!