Web design | Tα trends που περιμένουμε το 2014 - PROWEB
Scroll
Go to Top

Web design | Tα trends που περιμένουμε το 2014

Web Design Web Trends

Sharing is caring!

H χρονιά που φεύγει, μπορούμε να πούμε πως εισήγαγε πολλές καινούργιες τάσεις στο web design

Αναμφισβήτητα για το 2013, το θέμα του responsive Design μας απασχόλησε όσο ποτέ μιας και οι on-the-go χρήστες αυξήθηκαν κατακόρυφα την περασμένη χρονιά.

Είδαμε επίσης πιο σοβαρές γραμματοσειρές αλλά και πιο λεπτές (iOs 7 γαρ) σε αντίθεση με το παρελθόν που “σοβαρή γραμματοσειρά” σήμαινε στιβαρή και “παχιά”!!!

To 2013 ήταν η χρονιά που ακόμα και οι πιο δύσπιστοι είπαν bye-bye στο Flash και άρχισαν να σκέφτονται σοβαρότερα τη λύση των HTML5, CSS3 και JavaScript. Επιτέλους!

Η χρήση μεγάλων φωτογραφιών που ξεκίνησε σε όλους σχεδόν τους ιστοχώρους, συνεχίζει να είναι το ζητούμενο ενώ το 2013 (λογικό) το μοίρασμα του περιεχομένου (sharing) αυξήθηκε δραματικά (λογικό επίσης).

Από την άλλη μεριά, τα mobile apps αντικατέστησαν κατά πολύ το web browsing ενώ το περιεχόμενο (content) παρέμεινε ο “Βασιλιας” που χαρακτηρίζει καλή ή κακή τη web δράση μας.

Τι περιμένουμε για το 2014

Το 2014, αυτά που θα μας απασχολήσουν είναι ουσιαστικά η εξέλιξη των τάσεων της χρονιάς που φεύγει. Τόσο στο UI όσο και στην επικοινωνιακή πολιτική των ιστοχώρων…

1) ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΕΙΡΕΣ

Αρχίζει να γίνεται αισθητή η απομάκρυνση από τις βαρετές γραμματοσειρές. Οι γραμματοσειρές με προσωπικότητα πλέον, έρχονται να αντικαταστήσουν (εύχομαι…) όλες εκείνες τις γραμματοσειρές οι οποίες μέχρι τώρα δεν είχαν την ουδετερότητα (που βοηθάει στο να επικεντρωθεί ο χρήστης στο περιεχόμενο) αλλά ούτε και την “προσωπικότητα” (που προσδίδει κύρος στο περιεχόμενο. Μια καλή συμβουλευτική πηγή για fonts είναι ο κύριος εδώ)

2) FLAT DESIGN

Η Apple, το 2013 εξόρισε για πάντα το σκευομορφικό (έτσι το λέει η ίδια… Skeuomorphic) design από το μέχρι τότε UI της. Οι σκιάσεις φύγανε από παντού σχεδόν και μας πρότεινε το λεγόμενο Flat Design. Έχω την αίσθηση πως αυτή η τάση του Flat της Apple θα απογειωθεί μέσα στο 2014 και από ότι φαίνεται ήρθε για να μείνει.

3) FULL SCREEN Φωτογραφίες στην αρχική μας σελίδα

Ίσως η No 1 τάση για το 2014. Η τάση να “σκοτώνουμε” σιγά-σιγά τους λεγόμενους sliders και να τους αντικαθιστούμε με μεγάλες εικόνες που περιέχουν ενεργό κείμενο. Το σύγχρονο design αγαπάει το minimal αλλά σε… μεγάλο μέγεθος.

4) RESPONSIVE DESIGN- Έμφαση στις mobile συσκευές

Όλο και πιο απαραίτητο. Ουσιαστικά είναι το αντίπαλον δέος των apps. Ένα app για να το κατεβάσει κανείς on the go θα κοστίσει σε αρκετά ΜΒ και άρα σε χρήμα. Έτσι, το Responsive Design γίνεται πια επιτακτικό και ειδικά σε ιστοχώρους ειδησεογραφικού περιεχομένου. Η προσπάθεια που γίνεται είναι να έχει φιλικότερη “κίνηση” και γρήγορη φόρτωση.

5) VIDEO instead of text

Μια τάση που την είδαμε στο 2013 θα έχει την τιμητική της το 2014. Στην προσπάθεια να κάνουμε πιο ελκυστικό το περιεχόμενό μας το video (περισσότερο από τη φωτογραφία) μας δίνει τη δυνατότητα να έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες ο χρήστης να γίνει πιο διαδραστικός με αποτέλεσμα να μοιράσει περισσότερο το περιεχόμενό μας.

6) LONG SCROLLING SITES are back

Το μακρύ scrolling down ξανάρχεται. Τα προηγούμενα χρόνια δεν ήταν καθόλου αγαπητό στους χρήστες όσο και στους πελάτες, μιας και το περιεχόμενο δεν ήταν και τόσο οργανωμένο. Σήμερα, οι web designers δημιουργούν όλο και καλύτερο UI το οποίο ουσιαστικά “οργανώνει” το περιεχόμενο και όχι μόνο δύσχρηστο δεν είναι το μακρύ scrolling αλλά, θα το χαρακτήριζα υπέροχο. Μην ξεχνάμε την οικειότητα του χρήστη με το scrolling λόγω ευρείας και συνεχούς χρήσης των smartrphones και των tablets.

7) ΧΡΩΜΑΤΑ

Τα πολλά χρώματα σε έναν ιστοχώρο δεν μου άρεσαν ποτέ έτσι κι αλλιώς. Σήμερα, περισσότερο από ποτέ η παλέτα του web designer έχει λιγότερα χρώματα.

8) ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ: Κάντο όπως το Twitter!

Σε λίγες γραμμές καλείται κανείς να περιγράψει πολλά. Από μόνο του αυτό είναι γοητευτικό μιας και εμπεριέχει την τέχνη της αμεσότητας (θα μιλήσουμε στο μέλλον για την τέχνη αυτή). Πάλι θα δούμε πως ο χρήστης αγαπάει να μοιράζεται απλό και άμεσο περιεχόμενο παρά κείμενα τύπου Διατριβή στη σιωπή από τον Maevius Ελληνίδη (sic) των 7.000 λέξεων.

9) SIDEBAR: Αυτή η άχρηστη προσθήκη που μας χρησίμευσε πολύ τόσα χρόνια

Γίνεται επιτέλους μια καλή προσπάθεια να απαλλαγούμε από την πλευρική στήλη (sidebar) και γίνεται σοβαρά. Ψαχνουμε πλέον μια άλλη μορφή διαφήμισης ή παραπομπής σε άλλο περιεχόμνο από αυτό που μέχρι τώρα πρόσφερε το sidebar.

Φανταστείτε κάτι απλό. Διαβάζετε ένα άρθρο και τίποτα δεν αποσπά την προσοχή σας από αυτό. Ούτε Flash banners, ούτε άχρηστες πληροφορίες. Ακόμα βέβαια είμαστε σε αρχικό στάδιο και το sidebar θα είναι εκεί για καιρό. Η ευχή (μου) είναι να λήξει μέσα το 2014.

10) ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΜΕΝΗ ΕΙΚΟΝΑ Vintage ή Blured ή Dotted…

όπως και να έχει μια εικόνα η οποία έχει δεχθεί σωστή επεξεργασία δίνει άλλο χαρακτήρα στο περιεχόμενό μας.

Τέλος ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ και μια φιλική συμβουλή.

Μη βάζετε στις σελίδες σας το Ρούντολφ το ελαφάκι ή τον Άγιο Βασίλη. Φανταστείτε πως ο χρήστης- αναγνώστης σας έχει έρθει για να διαβάσει. Ετούτες τις μέρες τις εν λόγω περσόνες τις βλέπει παντού. Ακόμα και όταν διαβάζει ένα άρθρο σας κάπου στο βάθος παίζει σίγουρα το Last Christmas και τα τζάμια είναι στολισμένα με ότι φανταστείτε από “χειμωνοειδή” και Χριστουγεννιάτικα must!