Share it!
To 2020 είναι αναμφίβολα μια χρονιά αλλαγών. Για όλους και για όλα. Με την πανδημία του κορωνοϊού να βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, οι επιχειρήσεις καλούνται να επανεξετάσουν τη στρατηγική τους και να βρουν λύσεις ώστε να επιβιώσουν. Και επιβιώνει, όποιος προσαρμόζεται καλύτερα στις αλλαγές του περιβάλλοντός του.
Ο Covid-19 είναι εδώ. Ελπίζουμε όχι για πολύ ακόμα. Όπως όμως συνήθως συμβαίνει σε περιόδους κρίσεων, θα πρέπει να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Η στιγμή επιβάλει να βρούμε νέους, ενδεχομένως και πιο αποτελεσματικούς τρόπους να κάνουμε όσα είχαμε συνηθίσει μέχρι τώρα.
Με τις κοινωνικές συναναστροφές να έχουν περιοριστεί σημαντικά και το Social Distancing να βασιλεύει, τα Events που απαιτούσαν φυσική παρουσία αναβλήθηκαν ή ακυρώθηκαν. Όμως, χάρη στην πρόοδο της τεχνολογίας όλα είναι εφικτά. Webinars, Meetings και συνέδρια έχουν γίνει πλέον Digital. Κι αυτό εξυπηρετεί ένα διττό σκοπό. Οι επιχειρήσεις πάντα θα έχουν ανάγκη να πουλάνε και οι άνθρωποι να συνδέονται μεταξύ τους. Ίσως μάλιστα τώρα, περισσότερο από ποτέ!
Δεν είναι τυχαίο που ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, μετέτρεψαν τα διά ζώσης Events σε Virtual. Το Build Developer Conference της Microsoft, το Google Cloud Next 2020 της Google και το F8 Developer Conference της Facebook πραγματοποιήθηκαν online με τη βοήθεια Livestreams και Webinars.
Ποια είναι, όμως, τα υπέρ και τα κατά ενός Virtual Event;
Aς ξεκινήσουμε από τα βασικά.
Τι είναι τα Virtual Events? ?
Πρόκειται για μια επιχειρηματική εκδήλωση που πραγματοποιείται online και προσφέρει στους συμμετέχοντες τη δυνατότητα να συναντώνται και να αλληλεπιδρούν στον ψηφιακό χώρο του Διαδικτύου, προσομοιάζοντας έτσι την εμπειρία της προσωπικής επαφής.
Διεξάγονται από κορυφαίους επαγγελματίες, όπως Marketing Managers, επιχειρηματίες, Product Managers και Human Resources Professionals οι οποίοι διαμοιράζονται τη γνώση και την εμπειρία τους πάνω σε θέματα που άπτονται του ενδιαφέροντος του κοινού στο οποίο απευθύνονται.
Οι επιχειρήσεις καταφεύγουν στα Virtual Events για πολλούς λόγους, μερικοί από τους οποίους είναι:
• Παρουσιάσεις
• Job fairs
• Meetings
• Εμπορικές Eκθέσεις
• Εκπαιδεύσεις
• Συνέδρια
• College Οpen Days
• Sales Meetings
Οι τρόποι με τους οποίους διεξάγονται μπορεί να είναι:
• Webinars
• Livestreams
• Online Courses
• Webcasts
Τα Digital Social Events αποτελούν αναμφίβολα αναγκαιότητα στη σημερινή εποχή μια και ο συγχρωτισμός έχει απαγορευτεί. Πέρα όμως από επιτακτική εναλλακτική, μήπως είναι και ευκαιρία να ενισχύσετε την επιτυχία της επιχείρησής σας;
Τελικά, μήπως τα Virtual Social Events ήρθαν για να μείνουν, ακόμη και στη μετά Covid-19 εποχή; Με αυτό το σενάριο να φαντάζει εξαιρετικά πιθανό, ήρθε η ώρα να μιλήσουμε ουσιαστικά.
Ήρθε η ώρα να εξετάσουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της συγκεκριμένης πρακτικής.
Aξίζει τελικά κάποιος να επενδύσει σε Online Events;
? Πλεονεκτήματα
#1 Εξοικονόμηση πόρων
Το πιο σημαντικό και προφανές πλεονέκτημα των διαδικτυακών events είναι το ασύγκριτα χαμηλότερο κόστος τους έναντι των κλασικών δια ζώσης events. Σκεφτείτε για λίγο όλα τα κόστη που επιφέρει η διοργάνωση ενός event με τον πατροπαράδοτο τρόπο:
– Έξοδα ταξιδιού
– Έξοδα διαμονής
– Αμοιβή ομιλητών
– Ενοικίαση χώρου διεξαγωγής εκδήλωσης
– Πρόσληψη προσωπικού
– Παροχή catering
– Έξοδα τεχνικού εξοπλισμού, γραφικής ύλης και αναμνηστικών εκδήλωσης
Από την άλλη, το μόνο που χρειάζεται για τη διεξαγωγή ενός Virtual Event είναι μια λειτουργική πλατφόρμα που να επιτρέπει την ταυτόχρονη και απρόσκοπτη συμμετοχή των ενδιαφερόμενων και ομιλητές. Τόσο απλά!
Τα Virtual Events έρχονται ως από μηχανής θεός να δώσουν τη λύση στο ερώτημα που ταλανίζει όλους τους επαγγελματίες στο χώρο του marketing: Από πού να εξοικονομήσω χρήματα; Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι τα Online Events στοιχίζουν έως και δέκα φορές λιγότερο από τα Live Events.
Κι αν νομίζετε ότι αυτό γίνεται σε βάρος της ποιότητας, σκεφτείτε το εξής: Κορυφαίοι ομιλητές που μπορεί να μην είχατε την οικονομική δυνατότητα να προσκαλέσετε μέχρι πρότινος, τώρα θα δεχτούν να μεταλαμπαδεύσουν τις γνώσεις τους με μικρότερο κόστος. Γιατί ως γνωστόν, ο χρόνος είναι χρήμα. Πλέον, δε χρειάζεται να θυσιάσουν προσωπικό χρόνο σε μετακινήσεις, για να παρευρεθούν στην εκάστοτε εκδήλωση. Μπορούν να αξιοποιήσουν αυτό το χρόνο για επαγγελματικούς ή και προσωπικούς σκοπούς. Το ίδιο συμβαίνει βέβαια και για όσους επιθυμούν να συμμετάσχουν στο event. Χρόνος, χρήμα και ενέργεια εξοικονομούνται και διοχετεύονται οπουδήποτε αλλού επιλέξει ο καθένας.
#2 Μεγαλύτερη προσβασιμότητα κι ευελιξία
Εν έτει 2020, οι πελάτες σας μπορεί να βρίσκονται οπουδήποτε στον κόσμο. Όπως και οι υπάλληλοί σας. Με την τηλεργασία να αλλάζει τα μέχρι τώρα ισχύοντα δεδομένα, έγινε σαφές ότι οι περισσότεροι μπορούν να εργαστούν remotely. Οι κανόνες έχουν αλλάξει και το παιχνίδι παίζεται πλέον αλλιώς. Πώς θα συνδεθούν μαζί σας άτομα που βρίσκονται στην άλλη άκρη του πλανήτη; Κι εδώ τα Online Events έρχονται να δώσουν τη λύση, γιατί δίνουν την ευκολία σε όσους θέλουν να συμμετέχουν, να το πραγματοποιήσουν με ένα απλό κλικ στο pc τους. Με τα Online Events κανείς δε μένει εκτός! Αν η πλατφόρμα σας δεν είναι επιπέδου σκοιλ ελικικού, δεν υπάρχει περιορισμός ως προς τον αριθμό των ατόμων που μπορούν να παρευρεθούν σε μια διαδικτυακή εκδήλωση. Έτσι, το reach σας αυξάνεται κατακόρυφα και το Online Event αξιοποιείται ως δεξαμενή ανεύρεσης νέων πελατών.
Στα περισσότερα events, δίνεται η δυνατότητα επαναπαρακολούθησης μερικών sessions, με τους ίδιους κωδικούς που χρησιμοποιήθηκαν εξ’αρχής και φυσικά χωρίς επιπλέον κόστος. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ακόμη κι αν κάποιος δεν κατάφερε να δει ένα session live, μπορεί να το κάνει όποτε τον βολεύει και να διαμοιραστεί το περιεχόμενό του με άλλους που ενδεχομένως να το θεωρήσουν σχετικό και χρήσιμο. Έτσι λοιπόν, αυξάνεται η προσφερόμενη αξία για τον συμμετέχοντα αλλά και το ROI για το διοργανωτή του event.
It’s a win win situation.
#3 Συλλογή πολύτιμων δεδομένων
Τα Virtual Events αποτελούν εργαλεία αλίευσης πολύ σημαντικών δεδομένων με υψηλή αξία για τους διοργανωτές. Καθ’ όλη τη διάρκεια του event, οι συμμετέχοντες αφήνουν το ψηφιακό τους αποτύπωμα. Βλέπουν ή και αλληλεπιδρούν με συγκεκριμένα sessions, συνομιλούν με εκπροσώπους εταιρειών, ανταλλάσσουν απόψεις με άλλους παρευρισκόμενους και συνομιλητές. Και όλα αυτά , στον ψηφιακό κόσμο καταγράφονται. Οι συμμετέχοντες ενός events μπορούν να διοχετευτούν σε λίστα CRM και να οδηγήσουν σε leads. Επίσης, το περιεχόμενο του event μετέπειτα μπορεί να προσαρμοστεί στα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων. Επομένως, για ακόμη μια φορά χτίζεται μια αμοιβαία επωφελής σχέση μεταξύ διοργανωτών και συμμετεχόντων.
#4 Μακροπρόθεσμη αξία
Τα Live Events απαιτούν μήνες προετοιμασίας και σκληρής δουλειάς, αλλά η αξία τους έγκειται στη μνήμη των παρευρισκόμενων και στις εντυπώσεις που θα τους δημιουργηθούν εκείνη τη στιγμή. Όσο ενδιαφέρουσα και επιδραστική κι αν είναι μια ομιλία, μετά από λίγο καιρό κατά πάσα πιθανότητα θα ξεχαστεί. Τα Virtual Events από την άλλη μεριά, δίνουν τη δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενό τους οποτεδήποτε θελήσουν. Το μόνο που απαιτείται είναι το full video recording ολόκληρης της εκδήλωσης.
Η συνέχεια είναι απλή. Upload στο εταιρικό website και στα Social Media για δημιουργία buzz και online promotion τη στιγμή διεξαγωγής του event. Οι ίδιοι οι παρευρισκόμενοι αναρτούν περιεχόμενο που τους ενδιαφέρει στα δικά τους Social Media και κάπως έτσι παράγεται δημοσιότητα για το event, η οποία όμως δεν περιορίζεται αναγκαστικά στην ημέρα διοργάνωσής του. Δε θα ήταν υπερβολή επομένως να θεωρήσουμε ότι το Virtual Event παράγει μακροπρόθεσμη αξία τόσο για την εταιρεία ή τις εταιρείες που το διοργανώνουν όσο και για τους συμμετέχοντες.
? Μειονεκτήματα
#1 Έλλειψη ανθρώπινης επαφής
Το πιο σημαντικό μειονέκτημα των Virtual Events είναι ότι στερούνται προσωπικής επαφής. Η προσπάθεια διασύνδεσης των ατόμων online είναι σίγουρα φιλότιμη, ωστόσο τίποτα δεν υποκαθιστά τη θέρμη μιας καλής χειραψίας ή την αμεσότητα της οπτικής επαφής. Τα Live Events ενδείκνυνται για νέες γνωριμίες και θέτουν στέρεες βάσεις για την οικοδόμηση ουσιαστικών σχέσεων με τους πελάτες σας. Κάπου εκεί ανάμεσα στα coffee breaks και στις επικείμενες ομιλία είναι εκεί που γίνεται όλη η δουλειά.
#2 Εύκολη απόσπαση της προσοχής
Κακά τα ψέματα. Τα Virtual Events μας κακομαθαίνουν. Η ευκολία του σπιτιού μας ενέχει αρκετούς κινδύνους απόσπασης της προσοχής. Σε ένα live event, οι συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί είναι ιδανικές για να κρατήσουν αμέριστη την προσοχή των ατόμων. Όμως στο σπίτι, οι πειρασμοί είναι πολλοί. Καθένας έχει τη δυνατότητα να είναι με τις πιζάμες του, να σερφάρει στο Internet, να μαγειρεύει, να μιλά στο τηλέφωνο ενώ ταυτόχρονα ακούγονται από τα ηχεία ομιλίες. Ακόμη κι αν έχετε τη διάθεση να παραμείνετε συγκεντρωμένοι, εξωτερικοί παράγοντες όπως γείτονες, παιδιά, σκυλιά μπορεί να διαταράξουν την προσοχή σας.
#3 Χάνεται η «μαγεία»
Τα Virtual Events εφόσον σχεδιαστούν σωστά, μπορούν να επιτελέσουν σε σημαντικό βαθμό τους σκοπούς για τους οποίους έχουν σχεδιαστεί.
Ωστόσο, όσον αφορά την εμπειρία που προσφέρουν, τα Live Events είναι ομολογουμένως ένα βήμα μπροστά.
Τις περισσότερες φορές τα Live Events συνδυάζονται και με διακοπές. Ένα ταξίδι ακόμη κι αν απαιτεί εργασία, παραμένει ταξίδι. Και μάλιστα τις περισσότερες φορές με τα έξοδα να καλύπτονται από τις εταιρίες. Γι΄αυτό και οι εργαζόμενοι τα περιμένουν πως και πως και πολύ συχνά τα αντιλαμβάνονται ως ανταμοιβή και ευκαιρία αποφόρτισης της εργασιακής πίεσης.
Συμπερασματικά, τα Virtual Events φαίνεται να αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ των brands στην εποχή της πανδημίας που διανύουμε.
Αυτό που κάποτε αποτελούσε την εξαίρεση, σήμερα έγινε ο κανόνας.
Πρόκειται για ένα ακόμη trend ή για μια νέα πραγματικότητα;
Αυτό θα μας το δείξει ο χρόνος!
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα επικοινωνήστε μαζί μας.