Share it!
Μιλάμε για πολύ ισχυρά εργαλεία που μπορούν να ενισχύσουν μια επιχείρηση, να φέρουν νέους πελάτες ή μπορεί κανείς να σπαταλήσει χρόνο και χρήμα χωρίς να έχει τα προσδόκιμα αποτελέσματα.
Δεν υπάρχει όμως κανένας χρυσός κανόνας που να ισχύει για όλους. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να θέτει ξεκάθαρους και ρεαλιστικούς στόχους καθώς και να εμπιστεύεται τους επαγγελματίες στους οποίους απευθύνεται για να «τρέξουν» μια καμπάνια ή για να διαχειριστούν τα social media της επιχείρησης (social media management).
Σήμερα, θα μιλήσουμε για 3 μεγάλους μύθους τους οποίους συναντώ συχνά σε συζητήσεις με πελάτες.
ΜΥΘΟΣ #1
Μα, δεν έχω τόσο πολύ περιεχόμενο να αναρτήσω ώστε να γίνω ελκυστικός σε νέους πελάτες!
Το περιεχόμενο στο διαδίκτυο συνεχώς μεταβάλλεται προς τα… κάτω. Δηλαδή μια κάπως ενδιαφέρουσα ανάρτηση μπορεί να γίνει repost ή share αλλά αργά ή γρήγορα θα ξεχαστεί και κάποια άλλη θα πάρει τη θέση της (αυτά δεν γίνονται σε μέρες αλλά σε ώρες).
Μια επιχείρηση λοιπόν καλό θα είναι να “ξαναδώσει” το μήνυμά της επαναλλαμβάνοντάς το με άλλον τρόπο όμως. Δηλαδή, π.χ έχουμε ένα eshop που πουλάει παπούτσια.
Ας πούμε πως έχει σήμερα προσφορά 40% στα αντρικά. Μπορεί να αρχίσει με μια ανακοίνωση του γενονότος, μετά να φωτογραφίσει τα «δυνατά» ζευγάρια της προσφοράς και να τα αναρτήσει και τέλος, μπορεί να φτιάξει ένα βίντεο λίγων δευτερολέπτων με το ανάλογο περιεχόμενο.
Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επεξεργάζεται την εικόνα 60.000 φορές πιο γρήγορα από ό,τι ένα κείμενο.
Συνεπώς, δώστε οπτικό περιεχόμενο. Είναι must εάν θέλετε να ξεχωρίσετε και να έχετε αποτελέσματα!
Σε πολλούς πελάτες συστήνω (εάν δεν έχουν ομάδα δημιουργικού) να χρησιμοποιούν κάποια free εργαλεία όπως το Pablo του buffer ή το Canva.
ΜΥΘΟΣ #2
Η επιχείρησή μου δεν μπορεί να αναρτά περιεχόμενο που να ξεφεύγει από την τυπική της ταυτότητα.
Μέγα λάθος!!!
Ναι, έχουμε στοχευμένο περιεχόμενο βάσει των προϊόντων μας και το ποιοί είναι οι επικείμενοι πελάτες μας αλλά ας μην ξεχνάμε κάτι βασικό. Πίσω από ένα brand, υπάρχουν άνθρωποι. Αλλά και για να υπάρχει ένα brand χρειάζεται πελάτες. Πάλι άνθρωποι δηλαδή. Τα «ωραία» στα Social Media έχουν να κάνουν με την πολυφωνία, την ψευδωνυμία ακόμα και με την ανωνυμία.
Αν πηγαίνετε συνεχώς «by the book», δεν πρόκειται να εξελίξετε το brand name σας στα social media. Χρειάζεται και συζήτηση με τους χρήστες (να απαντάτε πάντα και γρήγορα στα μηνύματα και στα σχόλιά τους). Χρειάζεται και το χιούμορ. Οι περισσότεροι χρήστες κάνουν -σχεδόν- διαγωνισμό χιούμορ. Δείτε στον τοίχο σας στο facebook πόσα quotes ή memes υπάρχουν.
Δεν εννοώ μια επιχείρηση να κάνει κάτι σαν το παρακάτω:
αλλά δείτε αυτό…
ΜΥΘΟΣ #3
Το target group μου είναι μεγαλύτεροι από αυτούς που χρησιμοποιούν τα social media. Δεν νομίζω πως αξίζει τον κόπο!
Εάν είστε από αυτούς που πιστεύουν κάτι τέτοιο, είναι καιρός να αλλάξετε γνώμη. Σύμφωνα με το comScore Mobile Matrix, οι άνω των 55 ξοδεύουν ειδικά στα tablets (πρεσβυωπία γαρ) 115% περισσότερο χρόνο από ότι στις αρχές του 2015. Ενώ, σύμφωνα με το FastCompany, το περισσότερο αυξανόμενο κοινό στο twitter από τις αρχές του ίδιου έτους ήταν οι ηλικίες 55-64. Μια άυξηση δηλαδή της τάξης του 79% από το 2012. Η ίδια έρευνα έδειξε πω ςστο Facebook η αύξηση ήταν 46% και το Google+ 56% (!!!)
Ακόμα πιστεύετε πως οι μεγαλύτερες ηλικίας χρήστες είναι λίγοι;
BONUS
(πραγματικός διάλογος – τροφή για σκέψη)
Πελάτης: Θέλω να αποκτήσω πάνω από 20.000 like στο Facebook Page
Κάποιος από εμάς: Και τι θα τους κάνεις;